مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ها چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری در بانکداری   مدیریت ارتباط با خریداران در این بانک ها . این به فردی محدود نمی ش

توسط مدیر سایت در 1 شهریور 1402

مدیریت ارتباط با مشتری در بانکداری

 

مدیریت ارتباط با خریداران در این بانک ها . این به فردی محدود نمی شود که در دنیای پرداخت های دیجیتال، یک بانک و یک کارت کسب کند که منتظر خریداران است. و در نتیجه تامین مالی این گونه تجربیات شخصی، آگاه است و کاربراتورها به خاطر خریداران ، جایی را پیدا کنند، از جمله در فضای بانک، یک بانک تجاری، به نحوی که از طریق یک بانک یا در یک منطقه پرخطر پس از اینکه تحت نظارت آنها قرار گرفت. و علاوه بر تمام خدمات بانکی که باید منتظر آن باشید، یک راه حل اختیاری CRM نیز وجود دارد. برای موفقیت شما، مهم است که رانندگی کنید. یک سیستم CRM بالا در دسترس شرکت من است، به طوری که شما می توانید خریداران جدید در بازار کانادا، معاملات با اقلام و خدمات با کیفیت بالا را مشاهده کنید، که توسط آن خریداران نظر دارند، اما مزایای CRM در یک بانک تجاری در سودور است.

مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ها چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ها ; CRM یک ضرورت در هر صنعت مشتری محور است . برای بانک ها، این ابزار به ویژه برای دستیابی به اهداف فروش و بازاریابی و فراتر از انتظارات مشتریان است.

نرم افزار CRM یک راه حل سفارشی است که به بانک ها کمک می کند تا استراتژی های مشتری محور را پیاده سازی کنند. تحت یک سیستم، عابر بانک و کارمندان می توانند:

  • ذخیره سازی داده های مشتری مانند اطلاعات تماس، محصولات استفاده شده و تعاملات.
  • قرار ملاقات ها را برنامه ریزی کنید، ایمیل های شخصی سازی شده ارسال کنید و به پست های رسانه های اجتماعی پاسخ دهید .
  • پروفایل های مشتری را در زمان واقعی با بازخورد یا اطلاعات جدید به روز کنید.
  • تجسم، پرورش و مدیریت سرنخ ها در قیف فروش .
  • گزارش هایی برای تجزیه و تحلیل رفتار مشتری، عملکرد کمپین بازاریابی و موارد دیگر ایجاد کنید.

قابل ذکر است، بازگشت سرمایه از CRM برای خود صحبت می کند. آمارهای کسب و کار Nucleus Research نشان داد که به ازای هر دلار خرج شده، 8.71 دلار به لطف CRM فروخته می شود.

مزایای تجاری استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ها

CRM در هر صنعتی مهم است، اما به طور خاص برای بانک‌ها، می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا تجربیات مشتری شخصی‌تر را ارائه دهند. طبق یک مطالعه جهانی از مشتریان خدمات مالی، Accenture دریافت که 67 درصد از مشتریان مایلند اطلاعات بیشتری را در اختیار بانک‌ها قرار دهند، در صورتی که به این معنی است که آنها مزایای جدیدی دریافت خواهند کرد. 71 درصد از مشتریان گفتند که از پشتیبانی کامل کامپیوتری برای عملیات بانکی خود استفاده خواهند کرد. از آنجایی که مشتریان آماده و مایل به اشتراک گذاری اطلاعات خود با بانک های خود هستند، دلیلی برای عدم اجرای CRM وجود ندارد که بتواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

حفظ مشتری را بهبود بخشید

با توجه به اینکه مشتریان راه حل های بانکداری آنلاین را به جای تجربیات حضوری انتخاب می کنند، توسعه استراتژی هایی برای تقویت روابط بلندمدت می تواند برای بسیاری از سازمان ها چالش برانگیز باشد. با استفاده از CRM در بانک ها، حجم زیادی از داده ها در دسترس است که می توان از آنها برای ارائه خدمات شخصی سازی شده به طور فعال استفاده کرد. از آنجایی که CRM امکان ضبط بازخورد مشتری و اطلاعات شخصی را فراهم می‌کند، هر تجربه را می‌توان بهبود بخشید، برای مثال، اگر یک عابر بانک یادداشتی را به نمایه مشتری اضافه کند که می‌گوید درباره نوع خاصی از وام سؤال می‌پرسد، بخش وام می‌تواند از طریق آن پیگیری کند. ارسال منابع مفید از طریق ایمیل و توضیح گزینه های آنها. نشان دادن به مشتریان که بانک به آنها گوش می دهد و برای بهبود تجربه آنها تلاش می کند، یک راه استراتژیک برای ایجاد وفاداری است.

تسریع عملیات در بانک ها

در یک سیستم واحد و یکپارچه، هر کارمند بانک می‌تواند به نمایه مشتری دسترسی پیدا کند تا سریعاً به حساب خود برسد، به عنوان مثال، اگر مشتری با مرکز تماس تماس بگیرد، کارمندی که با او صحبت می‌کند می‌تواند به‌روزرسانی‌های آنی CRM خود را انجام دهد. مشخصات. هنگامی که مشتری به شعبه بانک محلی مراجعه می کند، عابر بانک می تواند یادداشت هایی را از تعامل آنها با مرکز تماس ببیند. این می تواند هرگونه مکالمه تکراری را حذف کند و درک جامعی از وضعیت مشتری به عابر بانک ارائه دهد.

از داده های جمع آوری شده برای بهبود فروش و تلاش های بازاریابی استفاده کنید

داده های موجود در CRM را می توان در گزارش ها جمع کرد تا بتوانید درک عمیق تری از مشتریان به دست آورید. از آنجا، می‌توانید روندها، کمپین‌های موفق و زمینه‌هایی را برای بهبود شناسایی کنید که به پیش‌بینی نیازهای مشتری و سفارشی کردن تلاش‌های بازاریابی آینده کمک می‌کنند. داده های موجود در نمایه های مشتری نیز می تواند برای شناسایی مناطق فروش مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر مشتری مبلغی را در بانک واریز کند، عابر می‌تواند نمایه کاملی از نمایه او داشته باشد و مشتری را از محصولات جدیدی که ممکن است به آنها علاقه مند باشد یا واجد شرایط آنها باشد، مانند کارت اعتباری پلاتینیوم مطلع کند .

کارمندان را کارآمدتر کنید

با وجود تمام اطلاعات مشتری در یک سیستم CRM واحد ، نیازی نیست که کارمندان در ایمیل‌ها جستجو کنند یا چندین پلتفرم را برای یک سوال سریع بررسی کنند. وظایف اداری تکراری حذف می‌شوند، بنابراین کارمندان زمان کمتری را برای جستجوی داده‌ها و زمان بیشتری را صرف پرورش روابط با مشتری می‌کنند، طبق تحقیقات هسته‌ای، فروشندگان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و قابلیت‌های موبایل CRM، افزایش 26.4 درصدی در بهره‌وری را تجربه کردند. کاربران همچنین می توانند از هر دستگاهی مانند لپ تاپ، دسکتاپ یا گوشی هوشمند به CRM دسترسی داشته باشند، به این معنی که هیچ محدودیتی در مکان و زمان مشاهده داده ها وجود ندارد.

بنابراین، به پایان مقاله خود رسیدیم که در مورد مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ها بود . جایی که در مورد مزایای مدیریت ارتباط با مشتری صحبت کردیم.


crm مخفف چیست

منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن